Fatih Özkaya, kariyerine 2005 yılında Türkiye’nin en büyük topluluklarından olan Koç Grubunda başladı ve 15 yıllık çalışma hayatı boyunca Çağrı Merkezi sektörünün önde gelen firmalarında üst yönetime direkt rapor ederek kalite yönetim temsilciliği yaptı. Deneyimlerini Procat bünyesinde sürdürmek için 2018 yılında katılım sağladı.
Çalışma hayatını Fen Bilimleri Fakültesi, Bilgi Teknoloji Bölümünde gerçekleştirdiği Yüksek lisans ile Tez çalışmasını da tamamlayarak destekledi.
İş hayatı boyunca; Uluslararası standartlara uyum çalışmaları ile hizmetlerin sertifikalandırılması, iç ve dış denetimlerin gerçekleştirilmesi, çağrı merkezlerinde müşteri memnuniyeti, çalışan memnuniyeti, süreçlerin kurgulanması ve takibi, kalite ölçüm metotlarının uygulanması, eğitim süreçlerinin düzenlenmesi, ses analizi teknolojilerinin kullanılması, bilgi güvenliği ve kişisel verilerin korunması kanunu üzerine çalışmaların yürütülmesi görevlerini üstlenmiştir. Fatih Özkaya, Procat bünyesinde İş Geliştirme ve Proje Yönetimi Direktörü olarak görevini sürdürmektedir.