
Garanti Bank (BBVA) | MIA
Müşteri:
Garanti BankasıKategori:
Mobil AsistanTeknoloji:
Natural Language UnderstandingGaranti Banksı kimdir?
Garanti BBVA, Garanti “Dünyanın En Güçlü Bankası” listesinde 18. sırada – Bloomberg Markets.
“MİA bugün 350 bin kişinin yaklaşık 2 milyon sorusuna cevap verir durumda. Arka tarafta tam anlamıyla bir yapay zeka olmasa bile aslında öğrenen bir zeka var. MİA’ya belli periyotlarla sorular öğretiliyor ve her geçen gün MİA daha fazla soruya cevap verir hale geliyor. Mesela MİA’ya bugüne kadar 10 binden fazla evlenme teklifi geldi. MİA bu soruya ‘seni arkadaş olarak görüyorum’ şeklinde cevap veriyor. Tüm bu sorular aslında müşterilerin MİA’yı ne kadar insani gördüklerinin en önemli göstergelerinden biri…”
Garanti Bankası – Senior Vice President Digital
Hedef
Ne yaptık?
Garanti Bankası’nın müşteri ilişkileri süreçlerine Apple’ın ses asistanı Siri gibi konuşarak etkileşim sağlayan bir teknolojiyi bankacılık süreçlerine uygun bir hale getirerek entegre ettik.
Nasıl sonuçlar elde edildi?
Garanti Bankası mobil uygulamasını kullanan müşteriler, uygulama üzerinden yapacakları işlemlerini konuşarak gerçekleştirebiliyorlar. MIA, 350 binden fazla insandan gelen 2 milyondan fazla soruyu yanıtlıyor ve daha fazla sayıda soruyu cevaplama kapasitesini arttırıyor. Garanti Bankası, Avrupa’daki “İlk Mobil Ses Asistanı Projesi” ödülüne layık görüldü.

"Avrupa'da ilk Mobil Ses Asistanı Projesi" olarak kayıtlara geçti

EFMA SME Bankacılık Uygulamaları yarışmasında "Gümüş Madalya" ödülüne layık görüldü.
