Interactive Intelligence Elite Partneri Procat Büyümeye Devam Ediyor

Çağrı Merkezi sektöründe 10 yıldır başarılı çalışmalara imza atan Interactive Intelligence Elite Partner Procat, önemli gelişmiş ses teknolojileri projeleri gerçekleştiren Speechouse ve dünyanın ilk çağrı merkezi oteli Call Center Hotel, 2014 yılında müşterilerine sunacakları yeni iş modelleri ile büyümeye devam ediyor.

Sektörel deneyimi ve uzman kadrosu ile çağrı merkezleri için strateji geliştirmekten uçtan uca teknoloji yönetimine kadar her türlü hizmeti sunan Procat, gelişmiş ses teknolojileri projeleri gerçekleştiren Speechouse ve Dünyanın ilk çağrı merkezi oteli olan Call Center Hotel (CCH), 2014 yılında da birçok ilke imza atmayı hedefliyor.

Büyüme Potansiyeli ve İstihdam Olanağı Artıyor

Çağrı merkezi sektörü büyüme potansiyeli ve yarattığı istihdam olanağının oldukça dinamik olduğunu söyleyen CEO Tarkan Ersubaşı, ‘bugün sektörde çalışan sayısı 74 bin civarında ve pazarın ekonomik büyüklüğü şu an 1,43 milyar dolar seviyesine yükseldi. Çağrı merkezlerine yapılan yatırımlara baktığımızda ise Telekomünikasyon, Finans, Sigortacılık ve Kamu sektörünün art arda geldiğiniz görüyoruz’ dedi.

Çağrı Merkezi Sektöründe Uzmanlaşmanın Önemi Artıyor

Çağrı Merkezi sektöründe uzmanlaşmanın öneminin giderek arttığına dikkat çeken Tarkan Ersubaşı, “Tüm teknolojilerde olduğu gibi çağrı merkezi teknolojilerinde de gelişim hiç durmuyor. Hatta bazı teknolojik gelişimlerin kullanımı, sistemlerinize uyumu zorunlu hale geliyor. Bu zorunluluk teknolojileri takip edebilecek, önceden sizi uyarıp yönlendirebilecek, yeni teknolojilere ihtiyacınız olduğunda yanınızda hazır bulunacak bir ekibin varlığını gerektiriyor ve bu da uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor’ dedi. Teknolojideki tüm gelişmelerin içinde olduklarını belirten Ersubaşı; ‘Procat, Speechouse ve Call Center Hotel olarak, düzenlediğimiz eğitim gezileri ve programlarımızla tüm teknoloji ekibimizin uzmanlaşmasına katkı sağlıyoruz, ayrıca bu yıl aramıza yeni katılan arkadaşlarla çok daha güçlü bir ekibe sahibiz’ dedi.

2014’te Birleşme ve Satın Almalar Olabilir

Gelişen teknoloji ve değişen müşteri talepleri üzerine çağrı merkezlerinin özellikle orta kademe yöneticilere daha fazla yatırım yaparak iş kalitesini, yetkinliklerini, müşteri bağlılığını ve verimliliklerini arttırmak durumunda olduklarını söyleyen Ersubaşı, bunu yapabilen firmaların uzun vadede pazarda pay elde edeceklerini belirtti.  2014 yılında sektörde birleşme ve satın almaların olabileceğini ifade eden Tarkan Ersubaşı özellikle yabancı yatırımcıların bu anlamda Türk firmalarına oldukça sıcak baktıklarını ve bu nedenle de böyle işbirliklerine gitmek isteyen firmaların kurumsallaşma yolunda yaptıkları çalışmaları hızlandırmalarının çok önemli olduğunu vurguladı.

Yeni Teşvikle Birlikte Büyüme %10’larda Olacak

2013 yılında verilen yeni teşviki değerlendiren Tarkan Ersubaşı teşvikin kapsamının belli bölgelerle kısıtlı olmasının yoğunlaşmayı Anadolu’ya kaydıracağını belirtti. 6. bölgedeki insan kaynağı limitinin iyi yönetilmesi gereken bir parametre olduğunu vurgulayan Ersubaşı 2014’te büyümenin %10 civarında olacağını ifade etti.

2014’te Yeni Bir Konsept, Konuşma Analizi

Procat tarafında 2013 yılı içinde önemli işbirliklerine imza attıklarını söyleyen Tarkan Ersubaşı, bir taraftan teknolojiyi bir hizmet olarak sunmaya devam ederken diğer taraftan da “özel bulut” ve “herkese açık bulut” projelerine odaklanacaklarını belirtti.  2014 yılı içinde müşterilerine teknoloji tedarik etmenin yanında kurulum, kiralama ve yönetim gibi hizmetler vermeyi planladıklarını vurgulayan Ersubaşı, portföylerine konuşma analizi (Speech Analytics) başlıklı yeni bir konsept eklediklerini söyledi.

Ses Teknolojilerinde Mobil Ortamların Önemi Artıyor

Tarkan Ersubaşı, Speechouse tarafında 2013 yılında Garanti Bankası ile mobil ortamda Türkiye’deki ilk Konuşma Tanıma olanaklı projeyi gerçekleştirdiklerini söyleyerek bu projenin dünyada Amerika’dan sonra ilk kez Türkiye’de uygulandığını belirtti. Ses teknolojilerinin özellikle mobil ortamlarda kullanımının çok önemli olduğunu vurgulayan Ersubaşı, 2014 yılında da özellikle inhouse operasyonlarında verimlilik hedefleyen kurumlar ile bu tür çalışmalara ağırlık vereceklerini söyledi.

Avrupa Yakasında Yeni Bir Lokasyon     

Call Center Hotel olarak 2014’te kurumlara kendi yerlerinde bu hizmeti vermeyi planladıklarını belirten Tarkan Ersubaşı, ‘yine bu yıl içinde İstanbul Avrupa yakasında yeni bir lokasyon daha açarak kapasitemizi arttıracağız’ dedi.