Collecturk, Procat İle Gerçekleştirdiği Stratejik İş Ortaklığı Sayesinde Operasyonel Verimliliğini En Üst Seviyeye Taşıdı

Alacak tahsilatı konusunda kurumlara arama hizmetleri, süreç destek ve operasyonel destek hizmetleri veren Collecturk, küresel iş hacminin sağladığı uluslararası, dinamik ve vizyon sahibi hizmetler sunan Procat ile işbirliği yaptı. Gerçekleştirilen stratejik iş ortaklığı sayesinde Collecturk, iş süreçlerini daha esnek, daha verimli ve daha hızlı şekilde yürütebilirken, müşterilerine çok daha iyi hizmet sunabiliyor.

Tahsilat süreçlerinde müşteri memnuniyeti, bilgi güvenliği ve bilgi geri besleme fonksiyonlarını eş zamanlı uygulayarak, kurumlara maksimum güven ve iş verimliliği sağlayan Collecturk,  operasyonlarını manuel olarak gerçekleştiriyordu. Çalışan sayısının ve projelerin artması üzerine şirket yönetimi stratejik bir karar alarak, manuel arama operasyonundan daha hızlı, daha verimli ve daha esnek bir operasyona geçti. İş ortaklarını sektördeki en yüksek verimlilik ve iş kalitesine ulaştırmayı hedefleyen Procat ile çalışan Collecturk, Interactive Intelligence Interaction Dialer çözümü ile daha fazla sayıdaki müşterisine, daha hızlı bir şekilde hizmet vermeye başladı.

Sadece üç ayda ve hiçbir sürprizle karşılaşmadan manuel bir işleyişten Interaction Dialer çözümüne geçişin meyvelerini toplayan Collecturk, maliyet tasarrufu sağlayarak ana faaliyet alanına daha fazla odaklanma olanağı buldu.

“Procat, yaklaşım ve yeterlilik açısından çok yüksek düzeyde”

İşbirliğini “nokta atışı” şeklinde değerlendiren Collecturk Genel Müdürü Güray Altın, Procat ile gerçekleştirdikleri stratejik iş ortaklığı konusunda şu bilgileri verdi: “2005 yılından beri alacak takibi alanında faaliyet gösteren bir firma olarak yaklaşık 3.000 metrekare operasyonel çalışma alanına, 600 kişilik oturma kapasitesine ve teknik altyapıya sahibiz. Yasal takip öncesi ‘idari takip’ olarak adlandırılan süreçte ve hukuki takip neticesinde tahsilatı gerçekleşememiş dosyaların tahsilatında bankalar, varlık yönetim şirketleri, GSM şirket alacakları ile diğer kurumların alacaklarına yönelik hizmet veriyoruz. Standart bir çağrı merkezi kurulumundan daha farklı ihtiyaç ve beklentilerimiz bulunduğu için bizi en iyi şekilde anlayacak bir iş ortağına ihtiyacımız vardı. Bu aşamada Procat ile tanıştık. Procat’in sadece teknoloji değil, operasyonel süreçler ve tahsilat projelerindeki yurt içi ve yurt dışı bilgi birikimi, tercihimizdeki en önemli faktörler oldu.”

Bu tür işbirliklerinde aynı dili konuşmanın çok önemli olduğunu belirten ve ihtiyaçlarının Procat tarafından çok kısa bir süre içinde hayata geçirildiğini vurgulayan Altın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tahsilat yapabilmenin birinci koşulu, erişim. Erişimin de mümkün olduğu kadar fazla kişiyle ve mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesi gerekiyor. Interactive Intelligence Interaction Dialer ile beklediğimizden daha hızlı sonuçlar almaya başladık. Hedeflerimizi düşündüğümüz zamandan daha önce gerçekleştirdik. Çözümün bize sağladığı katkı, bizim için çok değerli.  Veriyi doğru kullanmak ve müşterilere hızlı bir şekilde ulaşmak durumundayız. Interactive Intelligence Interaction Dialer, bu bağlamda bize güven sarsacak bir deneyim dahi yaşatmadı.  Kurumsal müşterilerimize verdiğimiz tüm taahhütleri bu ürünle yerine getirebildik. Ürünün bize kazandırdığı esneklik, verimlilik ve hız ile firmalara çok daha iyi hizmet sunabiliyoruz.  Entegrasyon sürecinin çok hızlı ilerlemesi, ihtiyacın biz söylemeden dile getirilip karşılanması, bize son derece önemli katkılar sağladı. Sunduğu eşsiz hizmet ile Procat’e ve son derece profesyonel ekibine olan güvenimiz sayesinde ayrıntılara takılmadan, sadece uzmanlaştığımız alanda hizmet vermeye devam edeceğiz.”

Potansiyel müşterilerimizle görüşürken kendimizi çok rahat hissediyoruz

İşbirliği sonrası alternatif lokasyonları ve daha fazla projeyi değerlendirme olanağı elde ettiklerini söyleyen Altın, “Süreç içinde, başından sonuna kadar, hiçbir sorun yaşamadık. Şu anda iş ortaklarımıza kendimizi anlatırken de potansiyel müşterilerimizle görüşürken de, özellikle kapasite ve hız konularında, kendimizi çok rahat hissediyoruz. Gerek büyük ve genel amaçlara, gerekse günlük hedeflere kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabiliyoruz. Yolumuza güvenli ve rahat bir şekilde devam edebiliyoruz. İş süreçlerimizi oluştururken yarı yolda kalmayacağımızı biliyoruz. Bu sayede çok kısa sürede farklı projeler başlatabildik” dedi.

Hizmet verilen alana en uygun, en özel çözümü sunduk

Collecturk’ün geleneksel çağrı merkezlerinden farklı bir yapıya sahip olduğunu, bu durumun da tüm süreçlerde uzmanlık gerektiren daha farklı uygulamaları beraberinde getirdiğini söyleyen Procat CEO’su Tarkan Ersubaşı ise işbirliği hakkında şunları söyledi: “Tahsilat, uzmanlık ve hassasiyet gerektiren bir iş alanı. İş ortaklarımıza hizmet verirken, mevcut işe hızlı ve sorunsuz entegre olabilecek şekilde katkı sağlıyoruz.  İhtiyacı söylenmeden öngörüp verimli bir şekilde sunmak, iş ortağı ile aynı dili konuşup aynı vizyonu paylaşmak,  beraberinde başarıyı da getiriyor.  Karşılıklı etkileşim halindeyiz,  sürekli nasıl daha verimli bir çözüm sağlarız sorusuna cevap ararken, bize aktarılan her konuyu dikkatli ve ayrıntılı bir şekilde değerlendirmeye alıyoruz.  Collecturk ile terzi usulü çalıştık. Hizmet sundukları alan özel olduğu için, biz de onlar için özel bir çözüm sunduk. Collecturk gibi alanında öncü bir kurum ile başarılı bir proje geliştirmiş ve hayata geçirmiş olmaktan dolayı gurur duyuyoruz…”