Pronet, Procat’in tasarladığı Collect.Net Projesi ile tahsilat sürecini abonelerin davranışına uygun hale getirerek hem şikâyetleri azalttı, hem de verimliliği artırdı.

HAYAT Varlıkta operasyonel verimlilik Procat danışmanlığı ve desteği ile en üst düzeyde.

Collecturk, Procat’in sağladığı ürün ve çözümlerle iş süreçlerini hızlandırıp, etkin ve esnek hizmet veriyor.

Endüstri: Güvenlik

Hedef: Aboneleri daha profesyonel, ihtiyaçlarına ve zamana göre yönetilebildiği bir süreç yazarak ve  fırsata çevrilebilecek tüm teknolojileri kullanıp hem Pronet’in hem de abonelerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek düzeye getirmek.

Çözüm:  Tahsilat sürecinin yeniden şekillendirilmesi… Buna göre artık;  Sistem, aboneye ödemesi olduğu ilk gün bir SMS göndererek aktarıyor. Aradan belirli bir süre geçtikten sonra, robotik arama yapılıyor ve robotik arama aboneye kendisini tanıtıyor, niçin aradığını söylüyor. Abonenin sisteme olan güvenini sağlamak için, bir tuşa basarak Pronet müşteri temsilcisi ile görüştürebiliyor. Eğer abone robotik aramaya cevap vermediyse, birkaç gün sonra farklı bir saatte arama yapıyor. Abone cevap verirse kendisini canlı bir kişi ile görüştürebileceğini, isterse de sesli yanıt sistemi üzerinden kredi kartı tanımlayıp ödeme yapabileceğini söylüyor. Diğer bir alternatif olarak ise bankaya yönlendiriyor. Belirli bir süre sonunda ödeme hala yapılmadıysa, aboneyi canlı bir kişi arıyor (Bu aramalar predictive dialer ile yapılıyor) ve ödeme ile ilgili görüşmeler başlıyor. Eğer abone ileri tarihli bir ödeme sözü veriyor ise ilgili gün sistem üzerinden işaretliyor ve o güne kadar abone kesinlikle aranmıyor. Hatta abonenin ödeme sözü verdiği günü unutabileceğini düşünerek, bir gün önce bir hatırlatma SMS’i gönderiliyor.

Sonuç: Pronet Tahsilat Müdürü Volkan Gül: “Hem abonelerin memnuniyet oranı, hem de tahsilatlarımızın verimliliği açısından nasıl etki oluşturacağını gözlemledik. İkisinde de olumlu sonuçlar görüyoruz. Bu süreci devreye aldıktan sonra, hem tahsilatlarımızın iyileştiğini, hem de müşterimize CollectNet’i devreye almadan önce verdiğimiz rahatsızlığın farkına vararak tutumuzu değiştirmiş olmanın müşteri memnuniyeti üzerindeki olumlu etkilerini gördük. Abonelere daha profesyonel bir şekilde dokunduğumuzu, isteklerine daha net yanıt verdiğimizi anlıyoruz. Pronet’in verdiği hizmet, memnuniyet oranı, bağımsız ve objektif bir şirket tarafından da ölçümleniyor. “Beni tahsilattan çok sık arıyorsunuz, beni çok rahatsız ediyorsunuz.” diye bir geribildirim gelmemesi sürecin ve sistemin doğruluğu açısından memnuniyet verici.”

*Collect.Net projesinde kullanılan ve Procat tarafından geliştirilen Collect (+) ürünü hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız.

Endüstri: Varlık Yönetimi

Hedef:  Alacak tahsilatı konusunda kurumlara arama hizmetleri, süreç destek hizmetleri hizmeti veren HAYAT VARLIK’ın tahsilat alanındaki operasyonel süreçlerini, en son teknoloji ile daha hızlı ve esnek hale getirmek. ININ Dialer çözümü ile mümkün olduğu kadar fazla kişiye yapılmasına olanak sağlamak.

Çözüm:  HAYAT VARLIK’ın müşterilerine en hızlı ve etkin biçimde ulaşması için bir bireysel krediler tahsilat merkezi bünyesinde çağrı merkezi kurulması. Çağrı Merkezi teknolojisinin topolojisinin tasarımından yazılım ve donanımının Interactive Intelligance (ININ) teknolojisiyle yenilenmesi.

Sonuç: HAYAT VARLIK içinde kurgulanan sistem, muhasebeden finansa kadar entegre işliyor. Ayrıca bu sistemle tüm çağrı merkezi masrafları borçlu bazında takip edilebiliyor. Bir borçlunun kaç kere arandığını sistem raporluyor. Ayrıca, finansal sistemler de sürece entegre. Bu nedenle hiçbir banka ile mutabakat yapılması gerekmiyor. Her şey anında online olarak sisteme işleniyor.

Endüstri: Alacak Tahsilatı Arama ve Operasyon Destek Hizmetleri

Hedef: Kurulduğu tarihten itibaren alacak tahsilatı konusunda kurumlara arama hizmetleri, süreç destek hizmetleri ve ilişkili operasyonel destek hizmetleri veren Collecturk’ün artan çalışan ve proje sayısı sonrasında iş süreçlerini daha hızlı ve esnek hale getirmek. ININ Dialer çözümü ile tahsilat yapabilmenin birinci koşulu olan erişimin mümkün olduğu kadar fazla kişiye yapılmasına olanak sağlamak.

Çözüm: Büyümesini sürdüren tahsilat ekibine güncel teknolojilerle donatılmış bir çağrı merkezinin ihtiyaç duyabileceği tüm olanaklardan anında ve kesintisiz olarak faydalanabilme imkânını sunmak. ININ Dialer ile Collecturk’ün yatırım maliyetlerini minimize ederken, verimlilik ve esnekliği maksimize etmek.

Sonuç: Collecturk, ININ Dialer çözümü ile artık daha kısa sürede, daha fazla kişiye ulaşabiliyor. Firma, asıl önceliği olan alacak tahsilatı devamlılığına ve kalitesine odaklanırken, hedeflerine çok daha az zamanda ulaşıp, iş süreçlerini hızlandırdı.