Çağrı merkezinde inovatif bir model

Turkish Time | Nisan 2016

Procat, çağrı merkezi işi için gereken altyapıyı, binasından sandalyesine varıncaya değin kurup firmalara kiralıyor.

Procat, çağrı merkezi sektörünün inovatif şirketlerinden biri. Daha çok “Call Center Hotel” işiyle tanınıyorlar. İnovasyonları da, bu üründen kaynaklanıyor. Kısaca özetleyecek olursak, Procat çağrı merkezi işi için gereken altyapıyı, binasından sandalyesine varıncaya değin kurup firmalara kiralıyor. Birçok büyük şirket Procat’ten bu hizmeti alıyor. Şirketin şu anda 2 bin koltuk kapasitesi var. İstanbul ve İzmir’de üç ayrı binada hizmet veriyorlar.

“Çağrı merkezini kendileri kurmak varken neden otelde konaklamayı tercih ediyorlar?”, diye sorulabilir. “Çünkü” diyor, Call Center Hotel’in yaratıcısı ve Procat’in CEO’su Tarkan Ersubaşı, “200 kişilik bir çağrı merkezinin kurulum maliyeti 1-2 milyon TL’yi buluyor. Şirketler bu yatırımın geri dönüp dönmeyeceği kaygısını yaşıyorlar. O nedenle kiralamayı tercih ediyorlar.’ Yatırım maliyetinin yanı sıra, şirketlerin ‘elini tutan” bir unsur daha var:

Çağrı merkezi teknolojisinin özel uzmanlık gerektiriyor olması. Procat, şirketlere bu alana özel know how ve uzman personel sağlıyor. Call Center Hotel, dünyada benzeri olmayan bir model. Tarkan Ersubaşı, CalL Center Hotel konseptini, müşterilere sürekli fatura kesecekleri bir iş modeli yaratma amacıyla geliştirdikleri bilgisini veriyor. Zira Procat, şirketlere çağrı merkezi altyapısı kiralamanın yanı sıra, taahhüt kapsamında merkez kurup devretme hizmeti de veriyor. Taahhüt kapsamında çağrı merkezini kurup kiralamak yerine kurup devrediyorlar.

Procat’in inovatif çalışma yaptığı bir başka alan, ses tanıma teknolojisi. Şirketin ‘Speech House” isimli ürünü, çağrı merkezlerinin müşterinin sesini tanımasını sağlıyor. Şirket, Turkcell, Akbank gibi dev müşterilere ses tanıma hizmeti verdi veya veriyor. Başta bu faaliyet olmak üzere, Procat’ta 40 yazılımcı görev yapıyor. Şirketin toplam çalışan sayısı ise 300’e ulaşmış durumda. Çağrı merkezi işinde personel devir hızı çok yüksektir. Procat’in (ve diğer çağrı merkezi şirketlerinin) İstanbul dışında yatırım yapmalarının nedeni bu. İzmir’de hayat, İstanbul’a göre daha ucuz. Tarık Ersubaşı, çağn merkezinde “agent” olarak çalışan karı-kocanın İzmir’de zorlanmadan geçinebildiğim söylüyor. Procat’in cirosu 25 milyon TL’ye ulaşmış durumda. Ve hızlı büyüyorlar. Ersubaşı, bu yıl yüzde 15-20 büyüme öngördüklerini belirtiyor.

Haberi okumak için tıklayınız.